Blog

Büro Mobilyaları

Ofistim büro mobilyaları, yalnızca sizin ve mesai arkadaşlarınızın üzerine oturacağı bir mobilya parçası değildir. İş yeriniz ve işletmeniz için tercih edeceğiniz büro mobilyaları, işletmenizin verimliliğini artırmak için bir fırsattır. Yüksek kaliteli modern büro tasarımları, kendinizi, mesai arkadaşlarınızı ve misafirlerinizin kendilerini daha değerli ve konforlu hissetmelerine yardımcı olabilmektedir. Bu nedenle kaliteli olarak seçilmesi ve uzun yıllar boyunca aynı kalitede sağlamlık ile kalması gerekir.

İş yerleri ve İşletmeler için Önemi

Büro Mobilyaları günümüzde iş alanları arasında rekabet için büyük bir önem taşır. Her açılan iş yeri veya işletmeler eğer bir yan kuruluştan fazla büyüyemezse maalesef iyi işlerin altına imzasını atması mümkün değildir. İyi bir ofis veya işletme açabilmek, kaliteli bir hizmet verebilmek için görüntünün önemi herkesçe bilinir. Görüntüsü iyi çok iyi dekore edilmiş bir ofis veya işletmenin kazandığı müşteri sayısı ile iyi bir dekorasyona sahip olmayan bir ofis veya işletmenin müşteri potansiyeli aynı işi yapsalar dahi kesinlikle aynı başarı oranını yakalayamazlar.

 

Profesyonellik Geliştirmek

Verimliliği artırmanın en etkili yollarından biri de büro, ofis, işletme profesyonellik anlayışını güçlendirmektir. Herkes gerçek bir profesyonel gibi davrandığı sürece, verimlilik önemli ölçüde artacaktır. Büro mobilyalarının seçimi genellikle çalışanlarınıza veya mesai arkadaşlarınıza nasıl davranmalarını istediğinizi gösterir. Büro mobilyaları yalnızca işlevsel amaçlara hizmet etmez. Mobilyalar iş yerinizin atmosferini oluşturmaya yardımcı olur.

Büro Mobilyalarının Sağlık İçin Önemi

Mobilyaları seçerken sağlığınızla ne oranda uyumlu olduğuna önem vermek gerekir. Bunun anlamı ergonomik ürünler seçilmesidir. Ergonomik ve sağlığa zarar vermeyen, insan bedenine uyumlu, kullanıcıların istedikleri şekilde ayarlayabildikleri büro mobilya seçimleri en iyisidir. Çalışma alanlarına alınacak herhangi bir ürün için ergonomik yani sağlıklı olmasından ödün vermek uzun vadede çalışanların veriminden vazgeçmek demektir. Sağlıklı ürünler olması tasarım veya renk tercihinde kısıtlı olmasına da neden olmayacağından rahatlıkla seçimler yapılabilir.

Sağlamlığın Önemi

Her işletme veya kuruluş faaliyetine asla ara vermeyeceğini düşünerek işe başlar. Bunun için maliyetlerin uzun vadede azaltılması adına sağlam büro mobilyası seçimlerinde bulunmak gerekir. Uzun süre ve maliyeti az şekilde kullanılacak mobilyalar tamir, bakım veya değişim gibi olasılıkların da azalmasına neden olur. Kullananların ağırlığını taşıma konusunda yetersiz ayak yapısına sahip bir mobilya veya koltuk sırf tasarımından dolayı tercih edilirse mutlaka sorun çıkaracaktır. Sağlam malzemeden yapıldığından emin olunmalıdır.

Misafirlerin Kullanımı

Sadece ofis çalışanlarının kullanmayacağı ve misafirlerinizin de olabileceği durumlar göz ardı edilmemelidir. Misafirlerin gelme olasılığı, kullanım amacı ve yoğunluğu göz önünde bulundurularak tercihlere şekil vermek gerekir. Uzun süreli toplantıların yapıldığı ve misafir katılımlarının gerçekleştiği bir durumda bu durumu göz ardı etmek uygun seçimlerin olmasını engelleyebilir.

Büro veya Ofis İçi Düzenliliği Teşvik Edin

İyi mobilya, ofis içi düzeni destekler ve ofiste herkesin iyi organize olmasına yardımcı olur. Düzensiz bir ofis ortamı üretkenlik için büyük bir engeldir. Her şeyin her yerde olduğu ve belirgin bir organizasyon eksikliğinin olduğu bir ofiste iyi çalışmak ve elinizden gelenin en iyisini yapmak imkânsızdır. Düzenli, iyi organize olmuş bir ofis, yetkinliğin her zaman sergilenmesini sağlar. Ofisi yenileyerek ve yeniden düzenleyerek, tüm işleri zamanında tamamlama şansınızı artıracaksınız.

Rahatlık ve Samimiyeti Destekleyin

Ofisinizi veya işletmenizi mümkün olduğu kadar rahat kılacak ve samimi bir ortam oluşturacak aksesuar, tablo ve aydınlatmalar ile destekleyin. Çalışanlarınızın kendi masalarına evlerinden bir obje veya bir aksesuar getirmelerini teşvik edin. Bu diğer çalışanların da ilgisini çekecek ve onlar da kendi hayatlarından bir parçayı ofislerine getirmek isteyeceklerdir. Bu davranışlar çalışanlarınız arasında samimi bir ortamın oluşmasına yol açarak mola sohbetleri için konuşulacak konuların bile çeşitlenmesini sağlayabilir. Böylece ofisinizde, sıcak bir aile ortamı oluşturmayı sağlamanız mümkün olabilir. Bu yaklaşım, çalışmaya başlayan yeni personelinizin çalışma arkadaşlarıyla kaynaşması için de faydalı olacaktır.

Özet ile büro mobilyaları seçiminde dikkat edilmesi gereken 10 önemli faktör

1 – Bütçe
Bütçe, göz önünde bulundurmanız gereken en önemli faktördür. Kendinize ve çalışanlarınıza daha rahat bir çalışma ortamı oluşturmayı amaçlarken cüzdanınızı da düşünmek zorunda olduğunuzu biliyoruz. Ucuz olan mobilyalar büyük olasılıkla size kısa süre içerisinde sorunlar çıkartacak ve verdiğiniz paranın karşılığı olmayacaklardır. Elbette pahalı mobilyalara yönelmek, her zaman kaliteli ürünlere ulaşılacağını da garanti etmez. Araştırmanızı yaparken satıcılara aklınıza gelen tüm soruları sorun, ihtiyacınızı dinleyip sizi doğru yönlendirmeye çalışan yerlerden alım yapmaya özen gösterin.

2 – Tasarım
Büro mobilyaları ve ofis tasarımından bahsettiğimiz zaman, sadece görsel güzellikten bahsetmek yeterli olmaz. Elbette şık ve etkileyici olması gereken ofis ve büro mobilyaları, mutlaka günlük çalışmalarınızda gereken fonksiyonları da yerine getirecek şekilde tasarlanmış olmalıdır.

3 – Dayanıklılık
Büro ve ofis mobilyaları ararken en önemli hususlardan biri, dayanıklı ve sağlam olanları seçmektir. Bazı ürünler çok şık görünseler bile uzun ömürlü veya dayanıklı olmayabilirler. Seçtiğiniz mobilyanın iskelet aksamı, dayanıklılık koşulları, ağırlık kapasitesi gibi konuları mutlaka satış danışmanına sorarak bilgi alın.

4 – Alan
Büro, ofis veya işletmelerin çoğunda boş yer yoktur, çünkü daha geniş alan daha yüksek maliyettir. İşte bu nedenle satın aldığınız mobilyalarla, kısıtlı alanınızı optimize edebileceğinizden emin olmanız gerekir. Ortak kullanılan fax, fotokopi makinası, tarayıcı gibi cihazların da optimum alan kaplaması için uygun mobilyalar seçilmelidir. Alandan kazanım maksimum seviyede olmalıdır.

5 – Konfor
Bir insanın iyi çalışabilmesi ve üretken olabilmesi için rahat olması gerektiğinden yana şüphe yok. Bu nedenle, çalışanlarınız ve misafirleriniz için satın alırken bu faktörü unutmamak önemlidir.

6 – Görünüm
Büro mobilyaları ararken işlevsel tasarım özelliklerine dikkat edilmesi gerektiğini belirtmiştik. Seçimlerinizin aynı zamanda hoş bir görünüme sahip olduğundan emin olmanız gerekir.

7 – Hijyen
Düşünmeniz gereken şeylerden biri, yeni büro mobilyalarınızı temizlemenin ne kadar kolay olacağı veya ne kadar maliyet oluşturacağıdır.

8 – Ağırlık
Bazı çalışma ortamlarında büro mobilyaların sıklıkla yer değiştirmesi gerekir, böyle bir ihtiyacınız varsa ağırlık sizin için önemli olacaktır. Beğendiğiniz ürünlerin daha hafif bir modelinin olup olmadığını veya ayakların tekerlekli hale dönüşme imkânının olup olmadığını değerlendirebilirsiniz.

9 – Güvenlik
Camdan veya ince plakalardan oluşan modeller güvenlik riskleri taşıyabilir, bu tarz ürünlerin şık ve ucuz olmasına aldanmayıp mutlaka güvenlik koşullarını sorgulayıp sağlam ve dayanıklı ürünler aldığından emin olunması gerekir.

10 – Yangın riski
İşletmenizin tabi olduğu kuralları da dikkate alarak tüm yangın yönetmeliklerine ve yangın risklerine karşı uygun mobilyalar seçmeye dikkat edin.

Büro mobilyası alımına gitmeden önce ve seçim yaparken öncelikle dikkat edilmesi gereken 10 konuya dikkatinizi çekmeye çalıştık, elbette işletmenizin veya ofisinizin ihtiyacı doğrultusunda dikkat edilmesi gereken daha fazla unsurlar olabilir.

Son olarak ilave bir ipucu daha; bazı durumlarda sadece sizin büronuza ve ofisinize özel ölçülerde üretilmesi gereken mobilyalara ihtiyacınız olabilir. Bu sebeple size ofis içi yerleşim tasarımı ve özel ölçülerde üretim yapabilecek bir üretici gerekebilir. Görüştüğünüz yerlerden bu konuda nasıl destek alabileceğinizi öğrenin, düzgün bir tasarım ve özel ölçüde üretim yaptırmak maliyetli gibi görünse de ofis içi verimliliğinizi artırarak size uzun vadede önemli kazanç sağlayabilir.